Αναζήτηση
  • Εικόνα συγγραφέαKonstantinos Pantazis

Σοβαρές ασθένειες που σχετίζονται με τη κακή στοματική υγιεινή.

Το στόμα είναι η άμεση οδός εισόδου των βακτηρίων του στόματος στο σώμα. Γι' αυτό, πρέπει να προσέχετε πολύ τη στοματική υγιεινή για να αποτρέψετε πιθανές επιπλοκές. Η σωστή στοματική υγιεινή όχι μόνο σας βοηθά να έχετε ένα όμορφο χαμόγελο, αλλά έχει επίσης και άμεσες επιπτώσεις στο σώμα.

Πρόσφατα, αποδείχθηκε ότι τα βακτήρια στο στόμα μπορούν να οδηγήσουν σε λοιμώξεις του αναπνευστικού ή να βοηθήσουν στην ανάπτυξη καρκίνου του οισοφάγου και άλλων σοβαρών ασθενειών.

Γι' αυτό το λόγο, είναι χρήσιμο να ενημερώνεστε για ευρήματα σχετικά με τα στοματικά βακτήρια και τη συμμετοχή τους στην ανάπτυξη σοβαρών ασθενειών.

1. Λοιμώξεις του αναπνευστικού

Βραζιλιάνοι ερευνητές έχουν αποδείξει ότι οι ασθενείς που εισάγονται στην Εντατική Θεραπεία και λαμβάνουν εξειδικευμένη στοματική φροντίδα έχουν 56% μικρότερο κίνδυνο να αναπτύξουν πνευμονικές λοιμώξεις. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 254 ασθενείς. Μερικοί από αυτούς έλαβαν εξειδικευμένη φροντίδα από οδοντίατρο, συμπεριλαμβανομένου του βουρτσίσματος των δοντιών και της γλώσσας τους, θεραπεία τερηδόνας, εξαγωγές δοντιών και τοπική εφαρμογή χλωρεξιδίνης. Μερικοί έλαβαν φροντίδα ρουτίνας από Νοσηλευτές Εντατικής Θεραπείας στον καθαρισμό των δοντιών με γάζα και την εφαρμογή χλωρεξιδίνης.

Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η εξειδικευμένη φροντίδα για ασθενείς στην Εντατική Θεραπεία μπορεί να αποτρέψει τη μετανάστευση βακτηρίων του στόματος στους πνεύμονες.

2. Καρκίνος οισοφάγου

Ο καρκίνος του οισοφάγου είναι πολύ δύσκολο να διαγνωστεί. Γενικά, όταν εμφανίζονται τα συμπτώματα της νόσου, όπως δυσκολία στην κατάποση, είναι ήδη σε πολύ προχωρημένη κατάσταση, και το προσδόκιμο ζωής των 5 ετών δεν ξεπερνά το 15%.

Με αυτή την έννοια, αναζητούμε δείκτες που μπορούν να ανακαλυφθούν εκ των προτέρων. Πιστεύεται ότι ένας από αυτούς τους δείκτες είναι ένα στοματικό βακτήριο που προκαλεί νόσο των ούλων, το Porphyromonas gingivalis. Έτσι, η εξάλειψη αυτού του στοματικού βακτηρίου θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των ατόμων που πάσχουν από καρκίνο του οισοφάγου.

3. Καρδιαγγειακά νοσήματα

Η απώλεια δοντιών προκαλείται συχνότερα από τη περιοδοντική νόσο. Συχνά έχει συσχετιστεί με διαβήτη ή καρδιαγγειακή νόσο. Επειδή επηρεάζει τον ιστό γύρω από το δόντι, η περιοδοντική νόσος έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια δοντιών, αιμορραγία των ούλων ή περιοδοντικούς θύλακες στους οποίους αναπτύσσονται βακτήρια που μπορούν να επηρεάσουν την καρδιά.

Φινλανδοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι το ποσοστό κινδύνου ποικίλλει ανάλογα με τον αριθμό των χαμένων δοντιών. Έτσι, άτομα που έχουν χάσει περισσότερα από 5 δόντια έχουν 140% μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν λοιμώξεις του μυοκαρδίου ή στεφανιαία νόσο.

4. Ο ιός HIV

Είναι πολύ σημαντικό για τα άτομα που ζουν με HIV να έχουν καλή στοματική υγιεινή. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι σε άτομα που έχουν μολυνθεί με HIV, τα βακτήρια που προκαλούνται από την περιοδοντική νόσο οδηγούν στην ενεργοποίηση του ιού στα ανενεργά κύτταρα του σώματος, στα οποία το φάρμακο δεν έχει καμία επίδραση. Η περιοδοντική νόσος είναι μια ασθένεια που δεν επηρεάζει μόνο το στόμα. Προκαλεί φλεγμονή σε όλο το σώμα. Γι' αυτό είναι απαραίτητη η αντιμετώπισή του, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα ορισμένων ασθενειών.

Ακολουθήστε τους απλούς κανόνες στοματικής υγιεινής και κυρίως μην ξεχνάτε να έρχεστε τακτικά σε οδοντιατρικό έλεγχο και καθαρισμό,

10 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις